Assalamualaikum w.b.t.....

Saturday, January 5, 2013

perubahan yang diinginkan

bismillahhirahmanirrahim....erm, ni tahun akhir aku menjalani kursus pismp tinggal 2 sem lagi insyaAllah aku kan graduate...tapi dalam perjalanan menuju graduate tu banyak cabaran dan dugaan tau...ni 21 haribulan januari ni praktikum...praktikum selama 3 bulan tau bukan sebulan...dgn karenah murid2 nya lagi mesti pandai menyesuaikan diri baru boleh berjalan dgn tegak...klu tak alamatnya sana kat tanjung rambutan...nauzubillah himinzalik.......kus2..lepas tu buar AR lagi buat kajian..skrng lum lagi terfikir researce apa yang nak dikaji...erm..tak pa sandarkan ingatan pada Allah pasti dapat kemudahan di sebaliknya....insyaAllah...sekarang tengah wat asgmnt lagi bab presentation da abis....hepy tak....semalam memaksa diri wat presentation walaupun aku akan membentangkan kerjaku hari selasa ni...kalu tak dipaksa alamatnya wat kerja last minit la....azam saya tahun 2013 ini, tak nak wat kerja last minit da..insaf da ni....bengkak2 mata tak tidur, kerja tak standard, tak kemas dan yang penting badan letih sukar melaksanakan solat dengan khusyuk...kadang2 hasutan syaitan bertandang , tidurlah masih awal lagi last2 subuh terlajak, jasad masih dalam selimut, astaghfirullah alazim..ni sebabnya aku perlu membuat perubahan...nak berjaya bukan senang perlukan pengorbanan, dan pengorbanan perlukan kekuatan dan yang hanya memberi kekuatan hanya Allah Azza wa jalla...tanpa bantuanNya kita seperti jasad hidup...hidup tapi tidak boleh berbuat apa2 kerna anggota kita tak bergerak, tak boleh bercakap, hanya kedengaran tangisan hamba yang tidak berdaya...aku tak nak jadi begini oleh itu aku ingin berubah...bukan dengan percakapan kosong tapi tindakan akan diambil agar tiada penyesalan di kemudian hari ...ni bukan kerja org graduate tapi budak sekolah...tak nak la dilabel mcm tu.. setakat ni jak perkongsianku hari ini k...lepas ni nak wat asgmnt...tolong doakan aku ya kawan2 dapat berubah dan dapat tetapkan pendirian hati ini....^_^

No comments:

Post a Comment